Code rood, code zwembad in de tuin. Wij hadden een heerlijk pierebadje maar wilden voor papa's verjaardag een groter bad waar we samen in konden zitten. Dit bad biedt ons allen verkoeling en de kinderen oefenen hun waterskills! Een zwembadje in dit weer is wel een must, de kinderen spelen er van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in. Het blijft natuurlijk opletten geblazen dus het plezier wat hoorbaar is geeft regelmatig gemoedsrust. "Ik ben een zeemeermin" (waar ze dat woord nou weer vandaan haalt.... Niet uit ons huishouden), "Kijk mam, wat ik kan!" en "jij was toen badmeester...".
Hoe wij dit schoonhouden? Het minibadje voor het grotere bad om de voeten even te spoelen en helaas het water wekelijks vervangen. Ik vul het bad daarom niet volledig want ik vind dat weggooien (of in de regenton stoppen) van het water vreselijk zonde. Wat handig kan zijn, is om een afdekzeil en een filterpomp aan te schaffen. Ik heb het nog niet geprobeerd maar deze schijnt goed te passen bij dit formaat. Wij hebben chloortabletten klaarliggen maar die wil ik niet gebruiken. Het zou wel helpen het water schoon te houden. Zonder begint het namelijk na 3 dagen actief gebruik wel wat te slijmen aan de wand. Meer natuurlijke middeltjes heb ik nog niet uitgevonden.
Op de foto zie je een stukje laminaat: dit gebruik ik in de hoop het wegzakken van het pootje in de grond. Het zwembadje moet namelijk eigenlijk op gelijke, vaste grond staan maar dat zit natuurlijk niet lekker. Daarvoor zijn deze zwembadtegels beschikbaar en je kunt natuurlijk dit soort buitenmatjes gebruiken (ook bij Action verkrijgbaar), zoals wij deden. Of het net zo veilig is tegen lekkage? Waarschijnlijk niet maar voor nu werkt het. Het badje is trouwens prima op te zetten maar vergt wel wat voorzichtigheid met leunen aan de randen. Onze buizen zijn nog niet gebogen en dat willen we natuurlijk zo houden. Het platic zeil is stevig genoeg bij gewoon thuisgebruik.
En ja. Ik stootte mijzelf ook tegen het hoofd: kinderen mogen niet in plastic kleren maar ik laat ze nu wel in het plastic baden. Zucht. Ja, hierbij even de afweging tussen plezier en gezondheid. Het meer of de zee is beter maar daar wil ik niet steeds heen.
We maken er even een Bol affiliate van, beperkt de verzendkosten en helpt bij het winkelen op 1 site. Veel plezier!
Voor de leuk en het fijne, zomerse gevoel; Kijk deze prachtige glazen van Dille en Kamille, met dit gezellige karaf, of deze emaille kopjes (en kijk gelijk verder naar de borden en dergelijke picknick-spulletjes). Doe er wat vlierbloesemsiroop in, een blaadje munt en een beetje citroen en ga lekker zitten.
Nog wat leuk speelgoed erbij?
Reactie plaatsen
Reacties